آشنايي با الگوريتم هاي معروف و تاثير گذار گوگل به شما اين امكان را مي دهد تا بتوانيد بهتر سايت خود را مديريت كنيد و همچنين مي توانيد عملكرد بهتري را از ديد اين موتور جستجو داشته باشيد. با ما در اين مقاله همراه باشيد تا شما را با 8 مورد از مهم ترين الگوريتم هاي معروف و تاثير گذار گوگل آشنا كنيم و اطلاعاتي را در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم.

 

الگوريتم گوگل چيست؟

PageRank)PR) الگوريتمي است كه توسط Google Search براي رتبه بندي صفحات وب در نتايج موتور جستجوي خود استفاده مي كند. PageRank به نام لري پيج ، يكي از بنيانگذاران گوگل ، نامگذاري شد. PageRank راهي براي اندازه گيري اهميت صفحات وب سايت است.

 

 

الگوريتم پنگوئن

يكي از مهم ترين الگوريتم هاي مهم و موثر گوگل را مي توان الگوريتم پنگوئن دانست كه به اين موتور جستجو كمك مي كند تا بتواند لينك بيلدينگ ها را بهتر شناسايي كند. همچنين در صورتي كه يك سايت به صورت غير مجاز از چند لينك ضعيف و يا اسپم استفاده كرده باشد، اين الگوريتم سايت شما را پنالتي خواهد كرد. بايد توجه داشته باشيد كه صحت لينك ها از ديد Google بسيار مهم است و از اين روي شما بايد همواره در لينك دهي سايت خود اين مسئله را مد نظر خود داشته باشيد. در ادامه شما را بيشتر با الگوريتم هاي مهم گوگل آشنا خواهيم كرد.

 

الگوريتم پاندا گوگل چگونه كار مي كند؟

در اوايل سال 2011 ، گوگل Panda را راه اندازي كرد ، يك الگوريتم نتايج جستجو كه وب سايت هايي با محتواي نازك و با كيفيت پايين را مي كند. Google Panda صفحات نتايج جستجو (SERP) را از محتواي ناخواسته ساخت ضعيف محروم كرده و باعث مي شود وب سايت هاي با كيفيت بالاتر به بالاترين سطح برسند.

 

الگوريتم مرغ مگس خوار چگونه كار مي كند؟

برخلاف الگوريتم هاي جستجوي قبلي ، كه هر يك از كلمات مورد نظر را در جستجوي جستجو متمركز مي كنند ، "مرغ مگس خوار" متن كلمات مختلف را با هم در نظر مي گيرد ، با اين هدف كه صفحات منطبق بر معنا بهتر از صفحات فقط چند كلمه مطابقت داشته باشند.

 

الگوريتم رنك برين

الگوريتم PageRank به هر صفحه از اهميت خود نمره مي دهد ، كه يك معيار بازگشتي است كه به موجب آن صفحه در صورت پيوند صفحات مهم به آن مهم مي شود. اين تعريف بازگشتي است زيرا اهميت يك صفحه به اهميت ساير صفحاتي كه به آن پيوند دارند برمي گردد.

زماني كه اين الگوريتم معرفي شد، گوگل از آن به عنوان سومين الگوريتم مهم در رتبه بندي سايت دانست كه در واقع به تجربه كاربر از يك سايت باز مي گردد و بر اين اساس سايت ها را نمايش خواهد داد. از اين روي بايد گفت كه رنك برين يكي از مهم ترين الگوريتم هاي گوگل بوده و در واقع خواسته هاي كاربر را بررسي كرده و بر اين اساس برترين سايت ها را به كاربر نمايش خواهد داد.

 

الگوريتم BERT

الگوريتم BERT (نمايشگرهاي رمزگذار دو طرفه از ترانسفورماتور) يك الگوريتم يادگيري عميق است كه مربوط به پردازش زبان طبيعي است. اين به يك ماشين كمك مي كند تا معناي كلمات در جمله را بفهمد ، اما با تمام ظرايف زمينه. مرتبط: BERT توضيح داد: آنچه بايد درباره الگوريتم جديد Google بدانيد

 

گوگل برت چيست؟

اين محبوبيت بيشتر به عنوان عنصر / ابزار / چارچوب الگوريتم جستجوي Google به نام Google BERT شناخته مي شود كه هدف آن كمك به جستجو در درك بهتر تفاوت هاي متنوع و متن كلمات در جستجوها و مطابقت بهتر اين سوالات با نتايج مفيد است. BERT همچنين يك پروژه تحقيقاتي منبع باز و مقاله دانشگاهي است.

 

الگوريتم كبوتر

كبوتر را مي توان در ميان الگوريتم هاي معروف و تاثير گذار گوگل به عنوان جالب ترين الگوريتم گوگل دانست. اين الگوريتم در واقع براي تنظيم نتايج جستجو بر اساس موقعيت مكاني شما داراي اهميت مي باشد و اهميت آشنايي با اين الگوريتم به خصوص براي وب سايت هايي كه مربوط به سازمان ها، اداره ها و دانشگاه ها يا بيمارستان ها مي باشد بيشتر مي شود. در واقع در اين صورت مي توان با جستجوي كلمات مربوط به درمان بيماري، آدرس نزديك ترين بيمارستان ها را به دست آورد و در واقع اين الگوريتم از اهميت بسيار زيادي به خصوص براي متخصصين سئو برخوردار مي باشد.

 

الگوريتم موبايل (Mobilegeddon)

Mobilegeddon نامي براي به روزرساني الگوريتم موتور جستجوي گوگل در 21 آوريل 2015 است. اين اصطلاح توسط چاك پرايس در پستي كه در 9 مارس 2015 براي Search Engine Watch نوشته شده است ، ابداع شده است.

 

الگوريتم فرد (Fred)

Google Fred مجموعه اي از به روزرساني هاي مرموز جستجوي Google بود كه در مارس 2017 اتفاق افتاد. اين نام را به شوخي توسط Gary Illyes ، تحليل گر روند وب مستر در Google قرار داده است. ايليس نوشت كه از اين پس هر به روزرساني جستجوي گوگل فرد ناميده مي شود مگر اينكه خلاف گفته شود. 

گوگل فرد تأثير زيادي در رتبه بندي گوگل در وب سايت هاي سراسر جهان داشت. در ابتدا بيشتر وب سايت هاي خبري سئو گزارش مي دادند كه گوگل فرد به كيفيت وب سايت ها نگاه مي كند ، با اين حال ، ايليس متعاقبا اظهار داشت كه گوگل فرد فقط يك به روزرساني نيست بلكه چندين به روزرساني مختلف است.


سئوسازی الگوريتم ,گوگل ,سايت ,google ,جستجوي ,جستجو ,ترين الگوريتم ,گذار گوگل ,تاثير گذار ,نتايج جستجو ,گوگل آشنا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سبلان کمک awdwa اجناس فوق العاده دنیای دیجیتال پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان حسابداران خبره آذربایجان شرکت فنی مهندسی الکترونیک آژند زاگرس کلاس سومی های باهوش